Ostatnia grupowa sesja testowa przed nowym sezonem dobiegła końca. Na torze pod Barceloną ponownie najszybszym bolidem na torze była świeża konstrukcja BGP001, prowadzona przez Rubensa Barrichello. Brazylijski kierowca pokonał jedno okrążenie w czasie 1:18,926 i jako jedyny zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 19 sekund.
Ostatni dzień testów rozpoczął się z lekkim opóźnieniem, gdyż nad torem rano zalegała gęsta mgła uniemożliwiająca w razie potrzeby start helikopterowi medycznemu. Przez cały dzień jednak kierowcy mieli dobre warunki testowe, a tor pozostawał suchy.Drugi z rzędu najlepszy czas reinkarnowanego zespołu Hondy- Brawn GP najprawdopodobniej jest zagrywką czysto marketingową, gdyż nowopowstający zespół chętnie przyjąłby w swoich progach jakiegoś poważnego sponsora. Nie zmienia to faktu, że ekipa Rossa Brawna wykonała przez zimę kawał dobrej roboty.
Drugi czas dnia, przeszło 0,8 sekundy za Barrichello wykręcił Nico Rosberg z Williamsa, który z kolei dzień zakończył przeszło 0,3 sekundy przed Timo Glockiem. Sebastian Vettel zasiadający za kierownicą bolidu RB5 był dzisiaj 5, w ostatniej chwili wyprzedzając idola lokalnej publiczności- Fernando Alonso.
Dopiero szósty czas wykręcił dzisiaj Felipe Massa. Zespół Ferrari podobnie jak większość stajni podczas ostatnich testów sporo czasu poświęcał ćwiczeniu procedur wyścigowych takich jak pit stopy, czy próbne starty. Ekipa z Maranello powróciła do testowania wprowadzonego w ubiegłym roku świetlnego systemu informowania kierowcy o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego. Czy poprawiony system pojawi się i czy będzie skuteczny w Melbourne, przekonamy się już niedługo.
Za kierowcą Ferrari, na siódmym miejscu dzień kończył Robert Kubica. Polak przejechał dzisiaj imponującą ilość 134 okrążeń, na najszybszym uzyskując czas 1:20,740. Rano zespół BMW Sauber przeprowadził symulację wyścigu włączając w to pit stopy i próbne starty, a po południu skoncentrował się na przygotowaniu ustawień F1.09 na zbliżające się GP Australii.
Po testach, koordynator techniczny zespołu BMW Sauber, Willy Rampf, powiedział: „Nasz ostatni przedsezonowy test był bardzo produktywny. Pracowaliśmy nad mechanicznymi ustawieniami bolidu, jak również nad konfiguracją aerodynamiki. Dodatkowo poprawiliśmy również system KERS. Naszym drugim celem było przygotowanie się do pierwszego wyścigu sezonu, który odbędzie się już za dwa tygodnie w Melbourne. Przeprowadziliśmy symulację wyścigu we wtorek wraz z Nickiem Heidfeldem oraz dzisiaj z Robertem Kubicą; obaj przejechali pełen dystans wyścigu GP bez żadnych problemów technicznych. To wiele mówi nam o niezawodności BMW Sauber F1.09.”
Lewis Hamilton z zespołu McLaren po raz kolejny nie uzyskał najlepszego czasu, plasując się na 8 miejscu w tabeli, wyprzedzając tylko kierowców Toro Rosso i Force India.
Testy pod Barceloną były ostatnią grupową sesją testową przed sezonem 2009. Część zespołów będzie jeszcze testowała na torze w Jerez w przyszłym tygodniu o czym będziemy na bieżąco informować.
12.03.2009 17:49
0
Noo niezle Barichello w Brawnie miesza.
12.03.2009 17:56
0
Nawet jeśli Barrichello jechał na "oparach paliwa" to i tak jest to imponujący czas...Brawo BMW I Kubica (oczywiście za ilosc okrążeń):)
12.03.2009 17:58
0
moje zdanie zdanie jest takie: Brawn pod publike ... bolid napewno nie ważył 605kg.... faworytem jest Ferrari i BMW ... Toyota trzecia .... potem Renault, no i napewno wmiesza sie w pierwsza 3 McLaren. kto ma jakie zdanie? piszcie
12.03.2009 17:58
0
Wszyscy spisywali Hondę na straty...a tymczasem odrodziła się ona jako Brawn GP i muszę powiedzieć,że naprawdę mi zaimponowali.Kto wie,czy w tym sezonie nie zobaczymy znowu Rubensa na najwyższym stopniu podium.Myślę,że początek sezonu będzie należał do BMW,Ferrari i właśnie Brawn GP.
12.03.2009 17:59
0
Ale przecie można na testach jeździć niedociążonym bolidem, czyli np 20kg lżejszym i kręcić takie czasy. Nie trzeba jeździć regulaminowym autem na testach. Wszystko wyjaśni się w Australii, jeśli ktoś snuje jakieś przewidywania na podstawie testów to chyba interesuje się F1 od wczoraj... :)
12.03.2009 18:00
0
Byloby swietnie, gdyby Brawn GP wlaczyl sie do walki o mistrzostwo... ale to za wczesnie o takie wnioski.
12.03.2009 18:01
0
Brawo Robert nareszcie za kierownica Ferrari. ;)
12.03.2009 18:01
0
No, no, no!!! Jestem pełen podziwu dla zespołu Brwan GP. Zgodzę się z moimi poprzednikami, że nawet jeśli jechali na oparach, czas na prawdę dobry!!! Brawa dla Kubicy za przejechanie pokaźnej sumy okrążeń. Przydałyby się jeszcze jedna seria testów na Jerez dla BMW - Kubicy, żeby mógł mieć podobną ilość przejechanych kilometrów.
12.03.2009 18:01
0
kondzio: ja nie interesuje się F1 od wczoraj a na podstawie testów w zeszłym roku udało mi się przewidzieć bardzo dobrą formę BMW.Teraz mówię,że BMW,Ferrari i Brawn GP zawalczą o zwycięstwo w Melbourne - czas pokaże,czy miałem rację.
12.03.2009 18:02
0
Ale no cóż... Kubica i tak będzie lepszy, gdyż jest po prostu lepszy!!!
12.03.2009 18:02
0
chciales przeczytac kierowca? :P
12.03.2009 18:02
0
Co do przewidywan na Australie, mysle ze w top 3 będzie BMW, McLaren i Toyota. Dalej Ferrari, Brawn, Renault i RedBull. Nie sadze ze Brawn GP przejada wyscig bez problemow. Moze beda szybcy ale nie koniecznie bezawaryjni.
12.03.2009 18:05
0
Raven89 nie udało CI się przewidzieć tylko miałeś farta:) Ale pewnie Ty myślisz inaczej, więc powiedz mi jak przewidziałeś formę BMW, które w testach wypadało średnio lub słabo?
12.03.2009 18:05
0
shad: Nie zgodzę się co do McLarena.Widać,że ten team ma wyraźne problemy.Nawet Haug to potwierdził.Ciekawe jak Hamilton będzie jeździł,jeśli się okaże,że będzie musiał walczyć o miejsca 6-8.
12.03.2009 18:08
0
@kempa007 jasne z emocji juz mi sie literki przestawiaja ;p
12.03.2009 18:08
0
pozostaje tylko pytanie - dlaczego Toro Rosso testowało dziś dwóch kierowców ? To zgodne z regulaminem, czy tylko pomyłka w tabeli ?
12.03.2009 18:10
0
zgodne, jezeli obaj na raz nie jezdza
12.03.2009 18:10
0
Ja tez póki co uważam ze początek sezonu bedzie nalezał do BMW, ferrrari toyoty. Dalej Renault i|Reb Bull. McLaren ma problemy ale i tak bedzie walczył w srodku stawki. Czasem w te walke wmiesza sie Brown GP i Wiliams. Mimo wszystko Toro Rosso i Force India dalej beda na koncu. To taki moje przypuszczenia oczywiscie można sie z nimi niezgadzac i bardzo możliwie ze sie to wszystko zmieni.
12.03.2009 18:12
0
Do wszystkich którzy mówią że BGP namiesza może i tak będzie ale nie zapominajmy że np. w 2007 roku mclaren przed GP AUSTRALII na testach miał stratę do ferrari przeszło sekundę a w samej Australii wszystko się wyrównało . A więc za dużo bym nie spekulował .
12.03.2009 18:12
0
Z Brown GP robi się nie mała sensacja i może to nie być jazda pod publikę, ponieważ szefostwo Hondy przed sprzedażą mówili że to będzie bardzo opłacalny zakup
12.03.2009 18:13
0
fajnie, robert dużo kilometrów przejechał, ciekawe na jakim obciążeniu paliwem?
12.03.2009 18:17
0
Zgodzę się z Alonso, że bolidy Brawn są bardzo szybkie, będą czarnym koniem tego sezonu. Honda może sobie już teraz pluć w brodę... Nic dziwnego, że Ross Brawn wyłożył kasę i przejął Hondę. Dobrze wiedział, co robi. Trzymam za nich kciuki!
12.03.2009 18:20
0
Robert symulował cykl wyścigowy i jechał z takim paliwem jakie miałby na wyścig. Raven89, nie sądzisz chyba że Maci nagle spadły na koniec stawki i są gorsi nawet od Hindusów? Testy nic nie znaczą, poza tym McLaren ma jeszcze jedną sesję.
12.03.2009 18:22
0
shad: Nigdy nie powiedziałem,że McLaren nagle będzie na samym końcu...Myślę,że na początku będą trochę odstawać od BMW czy Ferrari.Może jakoś nadrobią stratę w trakcie sezonu ale uważam,że mogą tylko pomarzyć o tytule konstruktorów,bo w tym roku zdobędzie go najprawdopodobniej BMW.
12.03.2009 18:22
0
nie sądzę,żeby Mclaren nie liczył się w walce o podium GP Australii. Testy to testy: może HAM jedzie bez KERS lub z zainstalowanym KERS ale bez korzystania z niego [by np popracować nad odpowiednim balansem]. Brown GP mam nadzieje, że będzie regularnie punktować. Ale mam też nadzieję, że punkty będą zdobywać wszystkie zespoły-czyli, że będzie się działo. Czołówka to oczywiście Ferrari, Renault, BMW, McLaren. Tak w ogóle, to skąd można się dowiedzieć więcej szczegółów ad testów? Chodzi mi o zależność miedzy czasami a długościami przejazdów-to będzie najbardziej miarodajne
12.03.2009 18:24
0
No to początek sezonu zapowiada sie bardzo ciekawie jak... zawsze ;) Miejmy nadzieje ze BGP bedzie bardzo silne
12.03.2009 18:26
0
badzo mnie cieszy to, że BMW przejechało pełen dystans we wtorek i czwartek, bez żadnych problemów technicznych, gdyby tak było podczas sezonu byłbym zadowolony z postępu nie piszę nawet o mistrzostwie, ale gdyby obydwa BMW były na koniec mś w pierwszej trójce było by to naprawdę olbrzymim sukcesem!
12.03.2009 18:26
0
kempa007 Vettel był 4, Alonso był 5:P a co do testów to w tym roku naprawdę ciężko cokolwiek przewidywać, zostaje odliczać czas ;-)
12.03.2009 18:29
0
A widzicie to niezwykłe przednie skrzydło w byłej hondzie. Cudo
12.03.2009 18:30
0
Heidfeld symulowal wyscig we wtorek Kubica dzisiaj. Porownajcie czas;)
12.03.2009 18:33
0
Przypomnijmy sobie zeszłoroczne występy WILLIAMSA na testach wydawało się, że będzie w czołowej TOP 3 a tymczasem było jak było. Co do Brawn GP to nie oczekujmy jakiś wielkich cudów, choć imponują, myśle, że mogą powalczyć z Red Bullem, Renault i Williamsem. Co do McLarena to wydaje mi się, że mogoą być w "przodzie środka stawki" czyli tak gdzieś mijsce 4-5. Co o tym sądzicie?
12.03.2009 18:34
0
Przestańcie pisać, że bolid Brawn GP jeździł poniżej limitu wagi, budżet na 2009 mają zapewniony (podobno bez udziału żadnego sponsora, kasa pochodzi od Hondy i FIA), a oni mają najepsze czasy nie tylko na krótkich przejazdach, ale także na długich stintach są szybsi, niż konkurenci. Wynikałoby z tego, że jeździli przez wszystkie 4 dni z bolidem poniżej dopuszczalnej wagi, a wiadomo, że nie mogli sobie na to pozwolić w obliczu tak małej liczby testów przed sezonem. Wszak o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby jeździć z normalnym bolidem i kręcić czasy o 1 sekundę gorsze. I tak byliby w czołówce i przyciągali sponsorów, ale także byliby mocniejsi w sezonie, gdyż zebrali by użyteczne dane. Dane z jazdy z bolidem bez balastu można wyrzucić na śmieci, gdyż taki bolid zachowuje się zupełnie inaczej. Czy BGP001 to bolid, który może zdominować sezon 2009? Być może nie, ale ja jestem przekonany, że będą w górnej połowie stawki. Swoją drogą ciekawe są słowa bodajże Gene, że nawet na resztkach paliwa Ferrari nie byłoby w stanie wykręcić takiego czasu, jak Brawn GP. Być może ta wypowiedź to ściema, bo Massa wykręcał na bardzo długich stintach czasy niewiele przekraczające 1:20.
12.03.2009 18:35
0
Prawdziwe tempo McLarena i innych zespołów ujrzymy już 29 marca. Mam dziwne przeczucie, że to właśnie McLaren zdominuje przyszły sezon, mimo dość słabych czasówek na testach.
12.03.2009 18:39
0
anderis zgadzam się z tobą
12.03.2009 18:46
0
ferrari,bmw, toyota mcl, renault/rbr- taki byl by moj typ gdyby to byly testy z 08'.. ale nie sa. Pytanie czy bmw i reszta osiaga takie czasy z uzyciem KERS (tzn czy wlaczaja go czy tylko "woza")?Jak wiadomo Toy go nie ma, wiec teoretycznie powinna byc nieco szybsza jesli reszta go tylko "przewozi". Malo jest inf o jego niezawodnosci, jedyne co wyczytalem, ze u ferrari sie on przegrzewa a u bmw niby pracuje wszystko bez zarzutow. Ciakawe, ze FI nie skorzysta z niego wczesniej niz w Esp a jak wiadomo mial byc zaporzyczony od McL, czyzby i oni mieli problemy? BrawnGP jezdzil bez niego czy z nim? Jesli Alo mowi, ze przed nimi sa 2-3 zespoly... to ja mu wierze:) Zaryzykuje, ze pierwsza 2 to bmw i fer ale znow nie wiadomo kto z nich ile szybkosci ukrywal...a ile ukrywala reszta (szczegolnie mcl)? Na koncu rzecz najwazniejsze czyli zuzycie opon, bo czasy pojedynczych okrazen, nawet jesli warto opierac sie na nich, nie mowia nic.
12.03.2009 18:47
0
Słuszna uwaga kolegi powyżej. Heidfeld symulował wyścig we wtorek a Kubica dzisiaj. Zestawienie czasu poniżej: KUB: 1:20.740 HEI: 1:21.615 Co do wyników BGP to zachowałbym duży dystans do osiąganych wyników. Tunel aerodynamiczny i fabryka to jedno a ilość przejechanych kilometrów na torze to całkiem co innego.
12.03.2009 18:47
0
impostor1981- porównaj w takim razie wszystkie czasy i dopiero komentuj. Nikt wtedy nie zeszedł poniżej 1.20, a poza tym dzień do dnia nie podobny i każdy z nich mógł testować co innego.
12.03.2009 18:48
0
kempa 007 (wiem że masz najpewniejsze żródło)mam pytanie: Czy BMW przed sezonem gdzieś jeszcze będzie testowało f1.09 i kiedy?
12.03.2009 18:50
0
djmarquss, Kimi Rajdkoniem, majkawiolka, anderis8: podzielam Wasze zdania
12.03.2009 18:55
0
Po bezbłędnym programie testów widać, że BMW już jest przygotowane do sezonu. Inni mają jeszcze jakieś problemy a oni testują pełne symulacje wyścigów. Widzę walkę BMW - Ferrari w Australii .... cel na australię - minimum jedno pudło dla BMW, dwa pudła to sukces, a zwycięstwo to znaczy liczenie się w walce o Tytuł
12.03.2009 18:59
0
Cytując alonso:Oczywiście Toyota, Ferrari, BMW Sauber i Brawn mają bardzo szybkie samochody."
12.03.2009 19:06
0
Nawet jak haitfeld byl najszybszy na testach to i tak ma gorsze czasy nic kubicy:) A wracając do tematu. Według mnie Ferari bedzie najmocniejsze później reno i bmw , Mclaren i toyota. Dalej reszta:) Fakt to tylko przypuszczenia nie da sie powiedziec dokladnie :)
12.03.2009 19:09
0
no racja, w sumie jego wypowiedz nie oznacza, ze sa lepsi, do tego chodzilo o 4 team'y a nie 3. Jeszcze na temat Mcl: przypomne, ze 1,5 miesiaca temu notowali podczas testow czasy w czolowej 3 i sporo lepsze niz w tym momencie. Polecam zdjecia na f1(dot)com, fotka nr 107. Tak jakby mowili, "bojcie sie":)
12.03.2009 19:27
0
nie ma sie co podniecać tym Brawn GP, robią pokazówki żeby sponsorów do siebie ściągnąć. Przewiduje im miejsce w środku stawki
12.03.2009 19:38
0
no i slicznie.. massa razem z kubica kolo siebie z usterkami sie uporali mam nadzieje i ta niezawodnosc z 08 bedzie swietna i szybkosc takze dobra.. licze na to.. brawo dla barichello pokazuje klase.. oj jeszcze 16 dni!!!
12.03.2009 19:49
0
czytam posty i .... to chyba normalne, że emocje biorą górę nad rozsądkiem i wielu forumowiczów ustawia już rankingi ''mocy'' zespołów. Nie ośmielę się - pomny na WYNIKI TESTÓW tego zrobić i BARDZO się cieszę, że wszystko jest jeszcze możliwe i że bardzo niewiele wiemy. 6/7 zespołów może walczyć o podium w Australii i to jest najlepszy zastrzyk adrenaliny.
12.03.2009 19:52
0
widzieliscie nowe skrzydło McLarena na zdjeciu na f1.com? Wygląda imponująco, ciekawe kształty. Pytanie tylko, czy wydajne...?
12.03.2009 19:54
0
Moim zdaniem to wlasnie nasze BMW z Robertem zdominuje sezon 2009, jednak nalezy sie obawaiac mocnej postawy Ferrari i oczywiscie dlugiego ogonu: Toyoty, Renault, Red Bull... A co do formy Mcl to spisuje sie poznizej moich oczekiwan, wiadomo maja asa w rekawie, ale czy na pewno? Chociaz porownujac BMW na testach w sezonie 2008 spisywalo sie podobnie, a pozniej wystrzlilo jak z armaty i gdyby nie zaniechanie prac nad F1.08 to kto wie? moze mielibysmy mistrza swiata... natomiast jesli chodzi o BrownGP to robia to wszystko pod publiczke zeby zwabic sponsorow, a jak wiadomo za duzo to ich jak narazie nie ma. Te ich czasy okrazen sa dosyc imponujace, ale czy nie maja takiej samej strategi co Williams rok temu? wiele pytan bez odpowiedzi, wszystkiego dowiem sie w Australi. Pozdrawiam fanow Roberta
12.03.2009 20:27
0
A które zespoły będą testować na ostatnich testach w Jerez?
12.03.2009 20:37
0
McLaren, Williams, Renault oraz Brawn
12.03.2009 20:40
0
jeśli moge wtrącić moje skromne zdanie to uważam że Brawn nie robi ściemy....jedyny ich problem to może byc awaryjnośc.A na początek powinno byc tak BMW, Ferrari,Toyota,Brawn.Z kierowców to KUB,RAI,Glo,But
12.03.2009 20:42
0
Jak na Kubice to moze byc dobrze ze przynajmniej zrobili symulacje wyscigu ale i tak jest dobrze.Juz niedlugo testy w Jerez.
12.03.2009 20:47
0
no kubica prawie o sekunde szybszy
12.03.2009 21:08
0
Myślę, że nie należy zanadto posądzać teamy o ściemę. Nie ma na to czasu...Biatore płacze, bo dyfuzory kilku zespołów są większe niż jego stary tyłek, którym uwłacza dżinsom i wywołuje zazdrość u najstarszych taksówkarzy
12.03.2009 21:11
0
słuchajcie anderisa, a nie piszecie bez przerwy : "pokazówka, pokazówka" . czas ponizej 1:19?? o sekunde lepiej od konkurencji?? To przeciez jest masakra, nawet odciążenie bolidu i jazda na oparach nie sprawiłaby, żeby słaby team osiągał takie czasy. Po za tym tak jak mówił anderis: mają tak mało czasu, że nie pozwoliliby sobie na marnowanie go. Bo dane zebrane jadąc odciążonym bolidem byłyby bezwartościowe, a na to oni sobie pozwolić nie mogą. Będą stuprocentowo czarnym koniem, z każdego wyścigu wyjeżdżając z pokaźną liczbą punktów, o ile awarie ich nie wyeliminują. Co do BMW: jest bardzo dobrze, wszystko mają obcykane pięknie, przygotowanie do sezonu bardzo dobre. Oni, Toyota i Ferrarka są największymi faworytami. Za nimi Brawn, Red Bul, Renault i Mclaren, wiliams. Dopiero na końcu Torro Rosso i Force india. Trudno określić kto najbardziej się wybije z tych pięciu drużyn w środku stawki, największe szanse ma mclaren, który mimo problemów, jest tak profesjonalnym teamem, że nie wierze w całkowite spieprzenie sprawy, pozdr ;}
12.03.2009 21:13
0
Wow, Brown GP pokazało pazur, jednak czy nie jest to tylko jazda na pokaz. Jeśli nie, to inne stajnie będą musiały przecierać oczy, gdy brązowa honda znajdzie się na szczycie. A co do "naszej" bmki - subiektywnie przewidując - czeka nas bardzo ciekawy sezon. Już nie mogę doczekać Australii.
12.03.2009 21:17
0
A ja uważam, że nie będzie jakiegoś szczególnego faworyta, który wyprzydza wszystkich o X sekund. Zespoły są bardzo pewne siebie, zadowolone z pracy i różnice w kwalifikacjach i wyścigach będą niewielkie. Bardziej niż kiedykolwiek o pozycjach na mecie będzie decydować szczęście, taktyka, awarie czy pech. Będzie bardzo ciasno mniej więcej między 4/5 zespołami. Pozdrawiam
12.03.2009 21:22
0
BMW już nie może sobie pozwolić na dodatkowe testy w Jerez. Z limitu kilometrów testowych pozostało im zaledwie niespełna 5300km (takiemu McLarenowi pozostało około 9200km) i te kilometry mają im wystarczyć na 17 piątków (w tym sezonie piątki wliczają się do limitu kilometrów) i to aż dla dwóch kierowców. Sytuacja BMW jest pod tym względem bardzo zła, bo zostaje po około 75 kilometrów na każdą piątkową sesję treningową na kierowcę. W przypadku GP Belgii to zaledwie 10 okrążeń! Jest więc jasne że o jakimkolwiek rozwoju bolidu BMW może zapomnieć, to jest wręcz za mało na dopracowanie ustawień. Nick przejechał nie tak bardzo więcej kilometrów jak Robert, bo różnica między nimi to jakieś 500km.
12.03.2009 21:27
0
pz0 pierwszy raz w życiu słyszę, że się kilometry testowe wliczają do piątków wyścigowych. Możesz podać jakiegoś linka gdzie to przeczytałeś ??
12.03.2009 21:34
0
Brown GP ładnie, ale to nic nie znaczy. Jak powiedział nie dawno Flavio Briatore : "jak sie nie ma na bolidzie żadnego sponsora to trzeba kręcić takie czasy". I ma racje, muszą jakoś przyciągnąć firmy z kasą. Robert da radę. I śmieszą mnie komentarze na gazeta.pl. Robią tragedie że rzekomo RK dużo gorsze czasy ma od Nicka. Redaktorzy od siedmiu boleści... ehh
12.03.2009 21:40
0
Piątkowe treningi mają być wliczane do testów od 2010 więc słusznie zauważył @pesymista, chyba że coś poknociłem ;))
12.03.2009 22:19
0
Może jednak mi się poknociło, wydawało mi się że piątki będą wliczane już od sezonu 2009, właśnie sprawdziłem zmiany w regulaminie na rok 2009 na stronie FIA i nie ma o tym słowa. Tutaj dziarmol jednak przyznam rację tobie. To ma być dopiero od 2010 (albo znowu coś mi się pomerdało). Kempa, jak to jest?
12.03.2009 22:37
0
To są testy! nie ważne kto co robi bo i tak sie nie dowiemy.prawdziwy układ sił zobaczymy dopiero w australi.Myśle że brown coś namiesza w stawce:) Pozdrawiam:) jestem też ciekaw jak będzie wyglądał początek sezonu kto będzie miał kers kto nie i jak duże różnice są między tymi co mają a tymi co nie mają.
12.03.2009 22:59
0
mają to wprowadzic od 2010:)
12.03.2009 23:24
0
Jak to po testach, wiemy że prawie nic nie wiemy. BMW może być w formie, ale nie musi ;-) Mam nadzieję tylko, że w nowym sezonie będzie mniej wpadek z doborem strategii i że nie będziemy musieli słuchać powtarzających się narzekań Roberta na dobór ciśnienia w oponach. Po testach mam nieodparte wrażenie, że McLaren przechodzi jakiś kryzys. Wprawdzie maja jeszcze testy przed sobą, ale to wyjątkowo nie w ich stylu okupować drugą połowę tabeli wyników. A tak naprawdę to przerażony jestem tylko jednym - chyba nie ominą nas tyrady Borowczyka na temat zmian w przepisach.
12.03.2009 23:26
0
Mam kumpla który pracuje w Mclarenie przy F1-zwykły 'szarak' ale twierdzi że bolid na ten sezon mają super przygotowany nie wiem ile w tym prawdy i ich fanem nie jestem ale mysle ze trzeba sie z nimi liczyć a testy- no cóż za dwa tyg. się okaże czy to sciema byla-trzymam kciuki za ROBERTA !!!!!
13.03.2009 01:52
0
wszyscy sie ciesza ze ze stawki nie odpadl kolejny po super aguri team, bo przeciez caly swiat F1 by na tym ucierpial i w takim razie po co media i szefowie niektorych teamow glosno krzycza ze dobre czasy brawn gp spowodowane sa chwytem marketingowym zeby zachecic sponsorow. jesli pozostanie zespolu hondy w F1 jest dobrem ogolu to niech zamkna morde na klodke i nie gadaja o tym glosno. kazdy o tym wie wiec nie trzeba pieprzyc o tym dookola. my robimy symulacje wyscigu i dlatego mamy slabe czasy bla bla niech sezon zweryfikuje jakie auto kto zrobil a nie jeden drugiego nagabuje...
13.03.2009 07:10
0
nie wszystko złoto co się świeci
13.03.2009 07:35
0
tak. borowczyk i mikołaj będą mieli o czym mówić. jest sporo zmian, więc temat rzeka dla nich. oczywiście uważam, że są bardzo dobrymi komentatorami. wiele osób ma inne zdanie, ale chyba nie wie o czy mówi. najbardziej obawiam się kolegi zientarskiego. zrobił dużo dla motoryzacji ale na prowadzącego studio się kompletnie nie nadaje. będziemy znowu słuchać słów w stylu uroczo, niesamowicie, rewelacyjnie, genialnie. już się boję :)
13.03.2009 09:21
0
czekam
13.03.2009 09:25
0
fajnie ze KUB jeżdzi duzo i bez usterek, ale troche przeraziła mnie (jezeli to nie zasłona dymna) wypowiedz Rona Denisa , w której stwierdził, że ich jazda z tylnym skrzydłem w specyfikacji 08' wynikała z podobnego poziomu docisku aero jaki generuje ich nowy tylny płat?!. Kurde ludzie jeżeli to prawda to strach sie bać - przecież zbyt mały docisk tylniej osi to wielki problem pozostałych teamów. Pewnie jak zamontują to cudo w Australi i jak to skrzydło zassie powietrze to połowa ludzi z trybun straci przytomność z powodu braku tlenu w powietrzu :-).
13.03.2009 09:44
0
Wypowiedź przedstawiciela McLarena odnoście tylnego skrzydła, które ma wytwarzać podobny docisk jak element z 2008 roku to wg mnie straszenie. Wątpię czy przy obecnym stanie przepisów uda się komuś stworzyć coś takiego. Może na sezon 2010 albo pod koniec 2009. Z resztą gdyby rzeczywiście miało być tak jak mówi McLaren to nadal by testowali na starym skrzydle: po co im dane o czymś, z czego nie będą korzystać?
13.03.2009 09:48
0
yaneq wiesz co? Może Zientarski nie jest idealny, ale na pewno lepszy niż współprowadzący z sezonu chyba 2006: Adrian Skubiś i Zuzanna Faltzman. A w tym sezonie na początku był jeszcze Maciej Dowbor... Równie dobrze mógł Piotr Rubik, chociaż oklaski byłyby rytmiczne:D Osobiście najlepszy komentarz to jest na RTL [tam oglądałem moje pierwsze sezony F1]. Poza tym komentator z Brytyjskiej TV jest świetny:) Podczas treningów przed GP 10 min monolog o Kubicy to standard:)
13.03.2009 10:33
0
@Kimi Rajdkoniem taki docisk moze i bedzie mozliwy z nowa podloga, wiec ostroznie z ocenami. Mysle ze beda mocni.
13.03.2009 10:37
0
yaneq, nie rozumiem twoich i innych osób zarzutów pod adresem Zientarskiego. Mnie on nie przeszkadza, nawet go lubię. Uważam, że to dobrze, że tego studia nie prowadzi jakiś przemądrzały ekspert. Zientarski jest w porządku, natomiast Dowbor to było nieporozumienie. A teraz z innej beczki. Uważam, że nie ma się co bać tylnego skrzydła McLarena, ktore trzymają oni ponoć w rękawie. Jeśli prawdą jest, że będzie ono generować taki sam docisk, jak to stare, to możemy być pewni, że McLaren ma poważny problem, ponieważ na starym skrzydle nie osiągali w testach rewelacyjnych czasów i nie odjeżdżali stawce jak BrawnGP. Myślę, że pokażą to skrzydło w końcu podczas testów w przyszłym tygodniu i będziemy wówczas wiedzieli więcej - czy inni mają się ich bać, czy nie.
13.03.2009 10:48
0
Może to skrzydło generuje taki docisk że McL hamuje podłogą i z tond te kiepskie wyniki testów ;)
13.03.2009 10:55
0
Mały OT, ale to fakt, na RTLu komentatorzy są bardzo spostrzegawczy i często trafnie oceniają różne sytuacje na torze. Angielskojęzyczny komentarz jest za to przepiękny, świetnie pasuje do F1. :-) A nasi? Mikołaj Sokół jest w porzo gość, a Borowczyk gada tylko o Kubicy i ilości paliwa.
13.03.2009 12:27
0
robtusiek- zgadzam się, McLaren, to nie debiutant w F1 i wiedzą co robią, testy też zaplanowali tak, aby praktycznie do samego GP mieć jeszcze czas na " dopracowania " podczas, gdy inni już kończą. I mam nadzieję, że się mylę, ale na chwile obecną, to uważam, że mogą być o wiele bardziej grożni niż Brawn GP, który tak świetnie prezentował się na testach ...
13.03.2009 16:50
0
1.BMW może być szybkie ale nie musi-chociaż zadziwiająco są pewni siebie i zadowoleni,może to nowa ściema(tamtego roku mieli inną taktykę).Maja nowe skrzydło ale wygląda to tylko na kosmetykę bo byli za bardzo kańciaści? :))) 2. Brown nie będzie się za bardzo liczył.Jeżdżą bez KERS info z F1Fanatic więc będzie się ich łatwo wyprzedzać jak to powiedział KUB.Pozatym oczywiście ,że BGP może jeżdzić niedociążony na testach , co za problem przejechać kilka kółek lekkim autem a całą resztę dnia testować jak inni, na tablicy z czasami pozostanie się na pierwszym miejscu, nikt przeciez nie liczy średniej okrążeń a może to byłoby najwymierniejsze.
13.03.2009 20:00
0
5 F.Alonso Renault 1:20.664 64 oby tak dalej !! jeszcze tylko 2 tygodnie okaże sie wszystko!
13.03.2009 20:54
0
Chyba najmocniejsze jest Ferrarj,ale wiadomo:nie wiadomo.Jedno jest pewne forever FERRARI!
13.03.2009 22:53
0
Ja bym nie panikował. Bardzo mnie zastanawiała ta różnica w tabeli czasowej pomiędzy Brown a resztą świata. Biorąc pod uwagę, że zespół nie testował w trakcie zimy, że nie mają tak mocnego komputera jak BMW czy Ferrari i że nie maja tak dużych pieniędzy, uważam że podkręcili obroty o 100 więcej. W trakcie wyścigów będzie to zabronione ale na testach nikt ich z tego nie rozliczy a formę warto pokazać. Oczywiście nie znaczy, że nie będą dobrzy, ale nie aż tak jak pokazali. Oficjalny rekord toru, który ustanowił Rubens to 19,1 a nie wczorajszy 18,9. No zobaczymy za dwa tygodnie.
14.03.2009 02:51
0
dragomirow, to nie chodzi o żadne obroty. BrawnGP po prostu w swoim bolidzie używa sprzęgła kłowego i to właśnie sprzęgło kłowe jest tajemnicą sukcesu. Chyba jednak powinieneś zacząć panikować, bo ten zespół może być jednak groźny. Powiedz mi jeszcze na dokładkę od kiedy ustanawia się oficjalne rekordy toru na testach?
14.03.2009 09:27
0
"Honda"ewidentnie jeździ na "podwójnym gazie", czemu ? aby zwrócić na siebie uwagę co im się udało w 100%. Na testach panuje wolna amerykanka i każdy jeździ na "bele czym". Nie wiemy jaki mają silnik np skład paliwa i temu podobne detale , czasy jakie uzyskują świadczą o tym że Brawn lekko oszukuje . I trzeba uczciwie przyznać że Ross Brawn pod tym względem jest geniuszem, autko pewnie też im wyszło lepsze od tych gniotów które produkowano wcześniej . I powtórzę za Briatore >> jedni przyjeżdżają na testy aby testować inni natomiast w poszukiwaniu rozgłosu (sponsorów)<< Życzę BrawnGP jak najlepiej ale F1 to nie bajka a "hondzia" to nie kopciuszek na balu u księcia..
14.03.2009 12:40
0
Nie zgadzam się z tobą dziarmol na ultrze jest analiza techniczna bolidu i przypuszczenia dlaczego mają taką przewage.
14.03.2009 13:02
0
Przede wszystkim to witam starą gwardię po dłużej nieobecności. Miło znów pogdybać i podkręcić się na kolejny sezon. >pz0< to dlaczego oficjalny rekord toru od 11marca wynosi 19,17* coś tam a nie 18,9** coś tam skoro jest lepszy. Obydwa wyniki wykręcone przez chłopaków Browna w ciągu dwóch dni testów. Pozdrawiam
14.03.2009 13:12
0
@rafam Niby na jakiej podstawie dokonano takiej analizy? Czyżby Ross Brawn udostępnił dane swojego bolidu biorącego udziału w testach? Oprócz pracowników BrawnGP nikt nie wie jaki silnik gra pod maską jakie paliwo leją do baku , poczekamy na Australię tam stewardzi prześwietlą autko na wskroś i wtedy będzie czarno na białym a na razie to tylko spekulacje
14.03.2009 13:55
0
Chodzi o to co widać gołym okiem i pewne niespotykane rozwiązania. Wiadomo że projekty bolidów są pilnie strzeżone. No nic po pierwszym Gp albo ja tobie albo tym mi przyznasz racje ja stawiam na honde. A Briatore niech zajmie się lepiej swoim autkiem bo coś mi się wyfdaje że Alonso będzie wąchał spaliny innych w tym roku.
14.03.2009 14:03
0
dragomirow, właśnie sprawdziłem na oficjalnej stronie, i co przeczytałem? Lap Record: 1:21.670 - K Raikkonen (2008)
14.03.2009 15:08
0
Nawet jeżeli Brawn jest mocny, to raczej nie na tyle, aby zostawiać stawkę ponad sekundę w tyle. Można się kłócić o to, czy odegrają jakąś ważną rolę w kolejnym sezonie, może tak, może nie, ale jestem w 100% pewien, że to co pokazują w trakcie testów nie jest do końca wymierne. Zresztą, dokładnie rok temu, na testach błyszczał Williams. A jaki mieli sezon, każdy widział. Dlatego jestem raczej umiarkowany w jaraniu się ich świetnymi wynikami. Wracając jeszcze na chwilę do komentarza, to uważam, że Sokół jest spoko, ale mógłby trochę więcej się odzywać. A Borowczyk w sumie nie jest zły, ale powtarzanie w kółko tych samych informacji i monologi o Kubicy są trochę upierdliwe. Natomiast Zientarski mnie wkurza, wiele razy już to mówiłem. Jest stronniczy i nie wie za wiele, do tego ma dość upierdliwe 'flow'. A Dowbor? Był tam tylko po to, aby robić 'szoł' swoim nazwiskiem, no i trochę dla lansu, więc dobrze że go nie ma. Dobrze że Polsat odszedł trochę od tej koncepcji prowadzenia studia F1, bo niedługo zobaczylibyśmy tam Dodę, czy inną Mandarynę. Ogólnie poziom tego studia i tak jest żenujący.
14.03.2009 15:24
0
pz0, może a nawet na pewno to jest rekord z wyścigu, ale są jeszcze inne notowania. Nie wiem na jakie kategorie dzielą się te "rekordy", ale skoro podawane są czasy Vettela z zeszłego roku jako lepsze od tych króre ty podajesz to coś w tym jest. Nikt tego nie kwestionuje ani temu nie zaprzecza, więc nie sądzę że sobie ktoś jaja robi.Poniżej informacja z netu zaczerpnięta z innego portalu. Tor: Montmelo (4.655 km) Absolutny rekord toru: 1:18.339s - Felipe Massa (Ferrari) (14 kwietnia 2008r.) Rekord toru: 1:20.584s - Felipe Massa (Ferrari) (26 kwietnia 2008r.) Rekord toru wg. przepisów na lata 2007-2008 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone): 1:20.283s - Felipe Massa (Ferrari) (15 kwietnia 2008r.) 1:19.127s - czas Jensona Buttona z 11 marca 2009r. został uzyskany na oponach gładkich.
14.03.2009 15:28
0
@pz0 - Brawn GP wziął od Mercedesa tylko silnik a skrzynię mają od Hondy. Łatwiej było dostosować skrzynię Hondy do silnika Mercedesa, nie musieli dzięki temu modyfikować tylnego zawieszenia. Z resztą akurat ze skrzynią mieli problemy techniczne na początku testów i właśnie połączenie skrzyni Hondy i silnika Mercedesa może być najsłabszym punktem tego bolidu - na ten element mieli najmniej czasu. Ja w cuda nie wierzę, za to jestem w stanie uwierzyć Briatore , któremu zdarza się po kilku drinkach udzielać wywiadów i mówić w nich otwarcie, co mu leży na wątrobie ;) To jest walka o sponsorów, o których obecnie coraz trudniej. Jeśli zakwalifikują się do GP Australii gdzieś w środku stawki i będą w stanie walczyć o jakiekolwiek punkty, to będzie ogromny sukces tego zespołu. Na więcej chyba nie ma co liczyć. p.s. kłowe skrzynie biegów (nie sprzęgło - takie skrzynie nie mają sprzęgła) - chyba nawet nie są możliwe do zastosowania w wysokoobrotowych silnikach F1 ze względów technicznych. Nawet jeśli mają najszybszą skrzynię, to jeśli zyskują dzięki niej 0,1 sekundy - to byłby wielki sukces. Gdzie reszta z tej 1 sekundowej przewagi? Te czasy z testów to jedna wielka ściema ;)
14.03.2009 15:38
0
hmm.. co jest z tym brawngp? jakis totalny fake czy objawienie sezonu? z tego filmiku wynika raczej to drugie.. http:// www. youtube. com/watch? v=uZft7lP15Y0 (button vs. kubica)
14.03.2009 15:40
0
aha, zapomnialbym.. tu jeszcze wywiad z alonso, co prawda po hiszpansku ale alonso obstawia na 1 miejscu brawngp, na 2 bmw, 3 ferrari. http:// www. youtube. com/ watch?v=iIHnv6wuimE
14.03.2009 15:49
0
@panicz1992 hahaha - ten filmik ze startu. Kub ruszył jakieś 0.2 po Buttonie, potem zostawił sobie miejsce. Ale ok, podgrzewanie atmosfery wokół Brawn GP wyjdzie im tylko na dobre. Chyba większości kibiców zależy, żeby dotrwali do końca sezonu.
14.03.2009 19:46
0
BrawnGP - spojrzcie na ten bolid,jaki goły! Czasy?-gdy nie wiadomo o co chodzi,chodzi o...,o pieniądze sponsorow! Chłopaki (BGP) wiedzą,co robią,wspierani zresztą przez wszystkie zespoły!!! i światek F1(dlaczego mają nie wesprzeć tutaj,gdzie to ich nic nie kosztuje,a w przyszłości też na taką pomoc(solidarność,heh) mogą liczyć! ...,a może uda się zyskać sponsora(-ow) jeszcze przed 1GP(bo poźniej może być trudniej?!) ...jeszcze argument,jaki gdzieś tu,w tym temacie BGP przeczytałem,że BrawnGP nie potrzebuje teraz (czy już teraz) żadnego(-nych) sponsora(-ow),bo budżet mają zapewniający im występy w sezonie 2009 -buhahabuhaha,taaak wykupili(bo to nie tylko Brawn,ale to jest społka,...może Brawn ma pakiet większościowy),więc wykupili żeby przehulać tą kasę i po jednym sezonie się pożegnać!!! Myślę,że mimo tego szumu medialnego,jaki BGP robi wokoł siebie (a wie ,co robi! ), trudno im będzie pozyskać strategicznego sponsora,bowiem każdy rozsadny poczeka na pierwsze wyniki w 1GP!!! ...jak będą tam w kwalifikacjach i w wyścigu takie same wyniki,to sam ich zasponsoruję!- będziecie widzieli napis "niespokojny" na przednim spojlerze, ...od spodu,hahaha.Czekam teraz spokojnie na 1GP w Melbourne. :-)
14.03.2009 19:47
0
Są już efekty dobrych czasow BGP-"Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: PerkinElmer, Alpinestars, Ciber, Cytec, Endless, IBM, Laverstoke Park i STL"-ze str.wyprzedzmnie. :-)
15.03.2009 11:56
0
@panicz1992: Po tym filmiku widać dokładnie, o ile lżejszy musi być bolid BGP, żeby ruszyć tak szybko... Kubica rzeczywiście ruszył ułamek sekundy później, ale taka przewaga na starcie na pewno nie była spowodowana tylko 'zaspaniem'. Po obejrzeniu tego materiału nie mam już wątpliwości, co do ściemy teamu z Brackley.
15.03.2009 15:49
0
Gdyby ktoś chciał oglądać wyścigi poprzez internet to wejdzcie na moją strone: http://ink.comuv.com/ nie jest to zadna reklama ale tamten sezon caly obejrzalem przez internet wiec polecam
15.03.2009 16:08
0
Przewiduje ze auta Brawna beda szybkie w Australii ale sie rozwala i nie dojada lub dojada na dalszych pozycjach (strata czasu np na wymiane skrzydla).
15.03.2009 16:53
0
Wie ktos dlaczego Hamilton nie jezdzi dzis, bo miał jezdzic.? Jakies problemy techniczne z McLarenem?:D:D
16.03.2009 12:58
0
fajnie, nie ?
18.03.2009 12:23
0
a R.Barrichello miał odejść ;d hehe
26.02.2010 10:42
0
Ech... warto czasem wórcić po sezonie i poczytać komenty ....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się